Hej Bloggen

Jag tänkte uppdatera lite om vad som har hänt under den här sommaren. Men vet liksom inte vart jag ska börja, men antar att jag bara kör på ;) Den här sommaren började lite annorlunda, nämligen jag fick ett sommarjobb efter mycket sökande. Jag fick jobb inom hemtjänsten. Vet inte om ni har hört talas om Attendo Care? Men det är ett väldigt bra företag och jättetrevliga och rara kollegor. Tack vare att jag fick det här jobbet så kom jag en bit framåt i mitt liv. Jag har nämligen flyttat från lilla Klippan till Helsingborg, för att jobbet ligger här i stan. Så det blir en aning bättre att flytta hit än att behöva pendla fram och tillbaka. Jag åkte iaf på två sommarvikariat, sammanlagt 7 veckors jobb för min del :) Det är ju inget slappejobb direkt, man kan ju säga att man bodde på cyklen xD Ibland jobbade man över 10 timmar i sträck och då kanske ni kan gissa vem som var totalt utmattad runt 12 på natten när man kom hem, o vissa dagar började man redan 13:00 och slutade 23:00 om man hade tur. Men tack vare att mitt jobb tog upp så mycket nu av min tid så fick jag göra slut med Rasmus eller vad man nu ska säga. Men det var ju ändå lika bra, för att vi passade inte ihop över huvudtaget, vi var som natt och dag och vi hade typ inget gemensamt ändå. Men det var ju inte enbart jobb för min del, i Påskas blevjag bjöden på en fest vilket gjorde att jag stötte på underbara människor. Började även prata med en tjej jag aldrig trodde jag skulle kunna bli vän med * personlig anledning* men ju mer jag pratade med henne destu mer började jag tycka om henne. Tillslut så hade jag 4 nya vänner som jag nästan umgicks med varje helg. Men då gjorde vi alltid samma sak, åkte ut till Krika och söp till eller grillade. Satt uppe fram till morgonkvisten och bara snackade tills folk somnade lite hur som hälst haha. Jag fick 2 speciella kontakter i det här umgänget, och tyvärr så hade jag gett en av dom fel signaler eller något. för enligt honom så hade jag sagt att jag hade känslor för honom, vilket inte stämmer. Så tyvärr gick han och hoppades på något som inte skulle hända. Den stackaren. Under den här sommaren så började jag även prata med en av mina största kärlekar. Men det gick ju inte direkt så bra om jag får säga det själv. Men antar nu i daxläget att det var lika bra. Jag började umgås extra mycket med en av killarna som ja lärde känna. Redan från dag 1 så märkte vi båda att vi hade fått upp en konstig/annorlunda vänskap som ingen av oss kunde sätta fingret på. Folk runtomkring började komma med märkliga kommentarer till oss och vi fattade inget alls ju. Även våra släktingar. Men ju mer vi umgicks, dvs nästan varje ledig dag så kände vi att vi drog mot varandra på ett konstig sätt. Men det var fört under HBG festivalen som vi både upptäckte vad det var. Det var när han sååå romantiskt drog tag i mig och kysste mig under regnet bland karusellerna. Då kände jag en känsla som jag bara har upplevt en gång. Yrsell och matta ben. Jag var förälskad. Sen började vi att * dejta* och vi blev bara ännu mer tajta. Kan man gämnföra det med ett puzzel, eller två magneter? Men i vilket fall som hälst så bestämde vi att vi skulle berätta det här för han andra killen. Så Danne pratade först med honom, och enligt honom så lät allt helt oki, men dagen efter så vaknade jag av att jag hade 4a missade samtal från den här killen och 5 min efter ringde han sitt 5e samtal. Jag var ju tvungen att svara, och världens jävla utskällning fick man. Det är inte mitt fel att han går runt och tror saker när man redan har förklarat en gång. Men i vilket fall som hälst så avslutade han vår vänskap, då menar jag även hans och Dannes. Tycker det är synd att vuxna människor hanterar vissa saker som tonåringar. Men antar att alla hanterar sitt på eget sätt. Jag var livrädd att Danne skulle välja hans sida och strunta i mig, men det gjorde han inte. Bara det visar vilken toppenkille han är<3 Det hände mig en märklig sak häromdagen, den här killen som var ett av mina största kärlekar började skicka röstklipp på msn med speciella låtar, där satt jag och fattade absolut nada. Jag var totalt stum och förvirrad tills han skickade en speciell låt som bokstavligen fick mig att börja gråta. Sen blev jag arg på honom. Jag ställde honom en fråga om vad han verkligen tyckte om mig men det ville han inte ens svara på. Så jag blev ännu mer arg på honom o tillslut så svarade han att han inte tänker svara mig för att då sårar han Danne. Ja, så om man är smart så fattar man vad han tycker, men liksom, jag blir så arg, när han hade chansen, tog han den? Nej då, det gjorde han inte, men så fort jag inte är tillgänglig längre, ja men då är jag liksom intressant. Jag fattar inte varför han gör så där, ja menar, vad får han ut av det? Sen har han mage att gnälla? Tycker inte synd om honom. Han har själv satt sig i den här situationen. Som den ärliga människa jag är så berättade jag så klart allt för Danne, jag vägrar att ha hemligheter för honom, han tyckte det var lika dålig stil som jag tyckte. Men men, nu har iaf skolan börjat och på måndag börjar praktiken, men gissa om jag är förbannad? Har inte fått hem ett ända APU papper under hela sommaren, jag kände hur paniken började att växa. Och kan ni gissa vad min lärare klämde fram i fredags? Jo att den avd jag ska vara på är sommarstängd och att dom papperna som ja ska ha ligger på den jävla avd. Jag tackar liksom. Jag har ju inte ens en jävla aning om vem som ska vara min handledare. Känner mig helt utlämnad. Och det värsta är att jag måste pendla från Hbg till Ä-holm varje dag i 4a veckor.... Det kommer att suga plus att det kommer bli asdyrt. Men på fredag så ska jag äntligen tatuera mig igen :D Ska bli så jävla nice :D Längtar så mycket. Nej det här var nog mitt längsta inlägg skulle jag tro, och jag skulle kanske krypa ner i sängen, för att klockan är snart 4:10 och jag ska upp halv 8a för att komma rätt med rutinerna. Ni får ha det gött alla....



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0