Danmark

Idag var jag o min gubbe i Danmark.

Det började inte så bra för mitt på gå gatorna så blev det ett fruktansvärt slaggsmål mellan 3 killar lr ja, snarare 2 mot en, två stora killar som puttar den tredje killen rakt i asfalten och sen sparkar o pucklar på honom.
Ja, det blev ett jävla liv och alla på den här gå gatan stannade upp, då menar ja precis alla, men tillslut så kommer det någon från en affär och tar tag i dom o frågar va fan som händer, och då lugnade dom ner sig.
Då började vi röra på oss igen och ja hittade direkt min drömklänning , jag såg den i ett skyltfönster och den bara ropade CECILIA!!!!!!
jag köpte den så klart^^



Nöjd och belåten som jag var så traskade vi vidare, och vi hittade en affär som heter Tiger, där dom hade sjukt billiga saker, så ja köpte mig en svart kajalpenna, foundation och ett svart hårband med en stor rosett på =)
När vi kom till teet så lyser det Japanskt te och ja blir ju så klart överlycklig, men sen kommer min gubbe o säger att även det teet innehåller rötter..och där sjönk min lycka till golvet, kommer ja aldrig hitta mitt dröm tee?
Med lite blandade känslor så går ja till kassan med mina tre varor och ska betala, och allt som allt gick det på 50 danska kronor.
Så även där blir det några bra fynd.
Men då kom ja på att dom pengarna skulle gå till sprit till nyår, men tänkte bara att de kommer gå bra ändå, hade 223 danska kronor kvar.

Men vi lunkar på till IT och där köpte jag mig min älskade Sours Apple och Bacardi melon och ja vågade även köpa en liten flaska melon likör.

sen var vi klara då började vi gå mot stationen och vänta på båten tillbaka till Helsingborg, då började vi skämta lite om att tullen kanske stoppar oss för att Micke har en sån jävla otur att han kommer alltid till förhör när han sak gå igenom, men ja fattar inte varför, för att han har aldrig något på sig om man säger så, men de kanske stämmer de han sa om att han ser skyldig ut, men ja fattar ändå inte.

Vi går på båten och köper lite godis o kollar runder i affären tills vi anländer till Sverige igen.

Det här kommer ni aldrig tro, men när vi började närma oss tullen så blir VI haffade........
lr ja, dom stannade Micke och ja stannar atomatiskt och vänder mig om och då frågar tullvaktne mig om vi reste ihopa och ja sa ju ja det gör vi, Ja kom då med här du oxå säger han till mig och jag har inget större val.
Han tar oss till ett rum och ber micke att ta ut alla sina saker ur sina fickor och ber mig att öppna min väska och ta fram mina påsar och de gjorde jag så klart.
'Under tiden vi gjorde det så pumpade han på oss en massa frågor om vart vi har varit och hur länge vi har varit där och till vilket syfte vi har varit där och ja svarar ju snällt o vänligt på frågorna, han går igenom min väska och mina påsar och sa allt allt så bra ut...ja men va fna hade han väntat sig? klart att allt såg bra ut, men han bad aldrig mig ta upp alla saker ja hade i mnia fickor, men det stod en kvinnlig tullvakt med handskar och var beredd att kroppsvisitera mig men de hände aldrig.
Men stackars Micke, hans plånbok blev grundligt undersökt och han fick sig en kroppsvisitering, men när han märkte att vi var * rena * så bad han om ursäkt och släppte iväg oss.
Jag var så jävla förbannad när vi gick därifrån....Ja redigt kokade...
Det var nog det värsta jag har varit med om....
Men micke lugnade ner mig o sen började han skämta om att det har blevit en vanesak för honom att bli inplockad...och att ja nästa gång ska gå bakom honom så ja slipper bli indragen igen.
Men ja kan inte fatta varför han alltid blir indragen..det är inte rättvist.

sen efter det så gick vi ut o rökte sen gick vi till Macdonalds o käkade o sen åkte hem, sen när vi kom till ICA so kom jag på att ja måste införskaffa strumpbyxor till min klänning, så vi gick in på ICA o skulle låsa in våra saker men de gick inte de heller, för då var skåpen sönder...och vi testade ändå 3 st, men tillslut hittade vi en som funkade, så vi gick o handlade o ja hittade ett par skitsöta strumpbyxor, svarta med vita prickar på=)
Sen när vi hade betalat så skulle vi hämta ut våra saker, tror ni då inte att nycklen vägrar låsa upp skåpet?
och ja känner hur ja börjar bli mer o mer irriterad.
Tillslut så fick vi kalla på hjälp.
Vi fick våra saker, sen gick vi hem.
Men när vi hade vatt hemma i ca 20 min så tar vi pysen på bar gärning med att kissa på en av klösbrädorna, så den fick vi bara slänga och ja fick ställa mig o torka upp det o gubben slängde katten i duschen.
Sen har jag dammsugat o börjat småplocka för att komma iordning till nyår och nu sitter jag och inväntar Lilly som ville komma hit.

Men ja, en sån här rolig dag har jag haft.....




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0