Hej Hej

jag har inte varit så aktiv den senaste månaden.
Men har mina anledningar.
Jag har * flyttat* från Perstorp för att det funkade inte längre mellan mig och Micke.
Men det hade det inte gjort på ett bra tag ändå så jag kände att jag fick nog av detta.

Så nu är man tbx till Klippan vilket är ganska skönt. Har fått umgås mer med mina vänner vilket är helt underbart.
Känner mig så mycket friare nu än vad jag har gjort på länge.
Mår även bra igen, vilket jag inte har gjort på ett tag heller.
Men alla vet ju att alla som är negativa får även andra människor att bli negativa.

Men nu känns det som allt börjar på rätt håll igen.
Har kunnat vara I Hbg en hel del och umgås med släkt och vänner.

Har även hittat en underbar kille.
Han bor i Båstad så det är en liten bit dit, men tycker det är rätt skönt för att då är risken inte så stor att man träffas för ofta och att man tröttnar fortare på varandra.

Den här helgen har gått väldigt fort.
Åkte till mormor i torsdags, stannade där hela helgen, träffade Lilly och Vikke i lördags.
Vi gick på en djurens rätt grej.
Det var gratis film visning på Röda Kvarn.
Och den filmen vi såg heter The Witness och var redigt hemsk att se, så det blev ganska många tårar.
Det handlade om att man fick följa en man som berättar hur han blev insatt i djur, att han började ta hand om djur som har haft det svårt.
Sen fick man se hur djur gasades ihjäl, hur dom blev skinnflådda, slagna blodiga, hur djur som fastnar i saxar som desperat försöker bita av sig antingen sitt eget ben eller bita sönder saxen så att tänderna går sönder i munnen på dom.
Dom filmade även djur som var födda i fångskap, som dör i fångskap.
dom fick ingen mat utan att dom fick äta upp sina vänner när dom dör.
Man fick även se grisar före dom skulle slaktas, alltså hur dom levde, och det var ingen vacker syn.
Det var väldigt hjärtkrossande.

Men nu ska jag inte prata mer om det.
Det är så sorgligt.

En sak till som jag tycker är helt underbart det är VÅREN!!!
Att det börjar bli varmt, att solen är framme ofta och jag blev överlycklig i lördags.
När Lilly och jag var i stadsparken så upptäckte jag att på väldigt många ställen så hade det börjat dyka upp blåklockor och vitsippor.
Helt underbart.
Kände hur hela kroppen fylldes av ren o skär lycka =)

Men hoppas att alla har det bra =)









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0