new updates

Hej alla, Hoppas att ni har haft en lika fin jul som jag har haft.

Har ätit så mycket julmat att de räcker och blir över, äsh nu överdriver jag lite.

Tänkte att det vara dax att uppdatera lite nu efter julhelgen.

Jag o min skatt firade julen tillsammans den 23 eftersom den 24 så åkte vi åt vars ett håll.
Då blev det även julklapps byten.
Men redna den 22 så var vi och julhandlade, då fick ja mig en julklapp ja sent kommer att glömma.
Ja fick välja ut min gitarr som ja så länge har längtat efter och ja älskar den över allt annat.

Sen fick ja även världens sötaste Hello Kitty väckarklocka o den är såååå fin.

Sen av min mor fick jag en massa smink o de va verkligen välbehövligt, o en fin servic fick ja med, med rosor på, jätte söta, pengar, en kinesisk plånbok som är så fin att man knappt vågar använda den.
ja de va lite av mina julklappar.

tja, nu är klockan snart 2 på natten o jag är otroligt pigg, sitter o lyssnar på x-japan * like always*
och har precis skrevit en handlelista på morgondagens inköp, ska nämligen laga japansk mat.
Lilly kom med den perfekta matbloggen till mig: http://lenazache.wordpress.com/about/
det är en tjej som bor i Hiroshima i Japan och bloggar om olika japanska maträtter, helt suverän blogg.
Visste ni föresten att dom följer ett färgschema som deras tallriksmodell?
Det ska finnas vitt o de står ju så klart för riset, utan riset så är de ingen måltid, sen så ska det vara  svart Sesamfrön eller små flingor av sjögräs (nori) som strös på riset, sen ska de finnas gult o då är det Ägg, pumpa, sötpotatis, majs, inlagd daikon (japansk jätterädisa), sen har vi rött o de står för  Räkor, morot, tomat, äpple, jordgubbar, korv, lax o sist men inte minst så har vi grönt som då är gurka, gröna bönor, sallad, persilja, sparris, grön chilifrukt.
Så imorgon hade ja tänkt göra stekta riskakor med tonfiskfyllning som ska stekas med lite soja på, sen hade ja tänkt göra nyttighetsgodis som innehåller både masmallows o rostade sojabönor, så de blir intressant, sen till middag ska ja göra någon wook med nudlar,vitkål,bacon, svamp,senap o något som heter worcestersås, så det blir intressant, det kommer att komma upp bilder på det imorgon^^

Som ni säkert redan har märk är jag helt besatt av de här med Japan.
Och om sanningen ska fram så vet jag inte varför jag är så besatt av det, är det kulturen? maten?kläder o skor?
deras musik eller det är människorna eller naturen?
ja tror att det är allt som får mig att lockas.
Har tänkt på en sak som dom har som är likt sverige? eller de är kanske inte alla som gör detta i Sverige, men ja är iaf uppväxt med att ta av oss skorna när vi kommer hem till folk eller till oss själva.
För i Japan är det en strikt regel att skorna ska av eller om man är i skolan så blir det att ta på sig små inneskor.

När de gäller musiken så har ja upptäckt en liten fröken vid namn Ayumi Hamasaki, med låten Glitter och ja lovar att musik videon är så otroligt vacker.


Lilly
2010-12-27 @ 03:18:00
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/

Skitsöt video.^^




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0