Today is not a good day

Idag mår jag inte alls bra. Har inte sovit ngt alls inatt. Varför? Jo det ska jag berätta. I tisdags så fick jag fruktansvärda besked. Nu kommer det här kanske att låta konstigt. Jag har fått en helt underbar chatt kompis från Florida. Helt underbar och jätte rar och mega trevlig på alla sätt och vis. Han är en sån person man kan prata om exakt allt med utan att han dömmer en. Tänk att man kan få en sådan kontakt med en man aldrig har träffat i hela sitt liv. Men nu var det ju inte det saken gällde. I tisdags fick jag dåliga nyheter av honom. I måndags var han hos sin doktor för att han hade gjort en del test och det var då han fick reda på att han har cancer. Cancer i övre tarmen eller vad det nu var. Men det var i tarmen iaf. Jag fick mig en sån chock att jag reagerade med att gråta så klart. För det var ju en massa minnen dök upp i huvudet, sånna minnen jag inte vill ha kvar. Minnen som är * uräkta ordvalet* nergrävt. Han visste inte hur han skulle hantera allt det här. Han visste inte ens hur han skulle berätta det för sina föräldrar. Men inatt satt jag uppe med honom hela natten och bara pratade om allt. Jag försökte stötta honom så mycket jag bara kunde på alla sätt och vis, men på något sätt så kändes det inte som det räckte fast han sa att han var super tacksam för all stöd jag har gett honom. Då kanske ni undrar varför jag satt uppe med honom? Jo just nu ligger han på operationsbordet.. När jag åkte till skolan så fick jag honom att lova att han skulle höra av sig innan han skulle dit och det gjorde han. Det han skrev gjorde mig så otroligt rörd att jag som den blödisen jag är började så klart att stortjuta. Tack gode gud att man var ensam hemma då. Tror jag grät i över en timme. Men jag hittade ju även en låt som passade nästan in på hans situation. Men det här handlade om en tjej som var med i en bilolycka som fick en allvarlig hjärnskada men hennes pojkvän svek aldrig henne. Han fanns där alltid där för henne när hon hade det svårt. Så ju mer jag lyssnade på den här låten så grät jag ännu mer. Så nu är mina ögon helt söndergråtna och svullna. Get better Jeff.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0