hej alla ^^

Då var det lördagskväll^^
va händer då?
jag håller koll på dansbandskampen, måste ju hålla på Willez, mina gammla gymnasie klasspolare ^^

jag har då bestämt mig för att min blogg bara ska handla om musik, så då blir det musik som gäller =)

jag vet inte om ni älskar japansk j rock lika mycket som jag gör.
så det är det som det mest kommer att handla om.

Tänkte upplysa er om att bandet Luna Sea har konsert i Tyskland just nu.
och för er som inte vet vilka dom är så är det ett japanskt band som kommer från Kanagawa.
dom startade ett band som från början hette Lunacy* vansinne* 1989.
Bandet var från början grundades av, bandledare och basist juni "J" Onose och gitarrist Kiyonobu "Inoran" Inoue , när de var i gymnasiet. Originally the band was called Lunacy. Ursprungligen bandet hette vansinne. When the senior members graduated from school in 1989, Lunacy recruited lead guitarist and violinist Yasuhiro "Sugizo" Sugihara , drummer Shinya Yamada and vocalist Ryuichi Kawamura , a lineup that has remained the same. När högt uppsatta medlemmar utexaminerades från skolan 1989, rekryterade vansinne gitarrist och violinisten Yasuhiro "Sugizo" Sugihara , trummisen Shinya Yamada och sångaren Ryuichi Kawamura , en lineupen som har förblivit densamma. Upon their first album release, the band changed their name to Luna Sea. Efter deras första album släpp, ändrade bandet namn till Luna Sea.

Luna Sea sound är fast förankrad i 80-hårdrock, med en mångsidig strategi för gradvis låtskrivande, [1] med blandade inslag av åttiotalet punk , metal och grunge rock , bildade de hårda, saftig, eller snabb musik, liksom ballader med en mystisk atmosfär. Also their softer side, with violin playing displayed later on in the group's career, proved equally as strong. Också deras mjukare sida, med fiolspel visas senare i gruppens karriär, visade sig lika starkt. With their last two records, their sound became more mainstream, and lost some mystery and yet still had the distinctive sound of the band. Med sina två senaste skivor, blev deras sound mer mainstream, och förlorade en del mysterium och ändå hade den distinkta ljudet av bandet.




Luna Sea med låten mother.
här är en engelsk översättning på låten

When I can't even see these new times
I'm enveloped by this disrupted sky
Since I walk from my soul's spring
Under this dirty sky's vault

Until the day when my abandoned favours will disappear
Until the day when the beautiful flowers will fade
New soul's mother, messiah
An ancient relief speaks

Mother of love, a miracle now saves me
Mother of love, wherever I go, whatever I do

Mother of love, a miracle now saves me
Mother of love, wherever I go, whatever I do
Mother of love, daybreak now guides me
Mother of love, I need love, I need to love


och den helt underbara fiolspelandet så är det Sugizo som även spelar i mitt absolut favoritband^^
X.JAPAN<3


SUGIZO



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0