Lite uppdateringar

Jag vet att ja har inte bloggat på ett tag nu, så jag tänkte köra lite uppdateringar för er=)

Den senaste tiden så har jag sökt en massa olika jobb så man är klar med det tills min utbildning slutar.
Då har jag sökt som Au pair, och det hoppas jag att ni flesta vet vad det är?
för er som inte vet så är det att man är barnflicka * Nanny* hos en familj i några månader, tom år.
Då söker man runt om i världen, och det är precis det ja håller på att göra, jag ger till och med upp rökningen för jobbens skull.
Men det jag strävar allra mest efter det är att få ett långvarigt jobb hos en familj i Japan.
Hade hittat en sån perfekt familj som bor centralt i Tokyo och dom är svenskar, kan de liksom bli bättre?
nej det kan de inte, så ja la in en intresseanmälan, men har inte fått något svar ännu, och det känns sjukt jobbigt, för jag vill liksom veta om ja har * fått * jobbet liksom.
Så varenda morgon är det jag som går till datan på helspänn och kollar om dom har hört av sig, men nej då, o sen samma sak när man kommer hem, men nix, inget alls, bara andra folk som den här dumma och förvirrade sidan tycker att den här familjen passar perfekt till min profil, och när man kollar så i själva verkat så passar det över huvudtaget inte.
Det hade liksom varit hur skönt som helst att sätta sig på planet direkt efter skolan/utbildningen är slut, bara dissa sverige i ett par månader, men ja vet inte om ni har tänkt på det hur sverige igentligen är?
finns folk i dom *högre* klasserna som kan sitta på röven och tjäna så där 30 000 per månad, och kunna lägga undan pengar för att kunna göra något kul, medans *medel* klasserna jobbar och sliter och tjänar typ vadå? 13-14 000 per månad om man har tur? och sen har en massa räkningar o när man sedan har betalt klart dom o man sen kollar på hur mkt man har över till resten av månaden, så är det så att man knappt har råd att leva.
Att man inte har ens råd att kunna ha mat för månaden, utan att man får gå till familjer o vänner och låna pengar bara för att kunna köpa lite potatis.
men sen har vi dom lägsta.
*Lägsta* klasserna.
Då pratar jag naturligtvis om dom hemlösa.
Vissa människor tänker: äsh skit i dom, dom har själva satt sig i skiten.
visst det har dom kanske gjort.
Att dom använder dom pengar dom får varje månad * ja dom får pengar varje månad*
till att antingen köpa sprit,cigg eller droger, dom har jag ingen som helst sympati för, men glömmer aldrig en gammal dam som ja pratade med för något år sen, som gick runder på knutpunkten och samlade pantburkar för att kunna överleva.
hennes historia var hemsk, kortfattat, mannen otrogen, utkastad från huset och förlorade jobbet.
Så jag fattar inte varför ingen bryr sig om dom?
dom som gör allt för att hålla sig rena o fina, tar inga droger och sköter sig hur fint som helt INTE får någon hjälp?
Men sen får vi inte glömma våra gammla, som bara får en pension att leva på. o va är det i månaden 8-9 000 kr?
och exakt hur långt kommer man med den summan?
betala räkningar, men va sen?
dom kan röra sig lika lite som medelklassen kan göra.
Alltså, inte ett dugg.
Och allt har vi att tacka vårans kära Fredrik Reinfeldt.
och en sak till han påverkar, och det är dagens skolor, dom har inte råd att laga ordentlig mat till sina elever plus att skolorna inte har råd att köpa in böcker.
för jag kommer bara ihåg sen gymnasietiden att de va inte alla i klassen som fick böcker, för att dom va för dyra att köpa in, liksom va fan är det för sätt igentligen?
Det kan ja säga er, att den här jävla Fredrik Reinfeldt sitter på en enorm summa pengar för sig själv och gör inget förutom att sätta andra människor i klistret, helt ärligt?
hur fan ska detta gå ihop? Sverige kommer att gå under, ska vi sluta som Afrika o alla dom andra fattiga länderna?
vi har ju inte ens råd att kunna besöka läkare o tandläkare längre för att det är för DYRT!!!
nej, vi ska gå runt o må kasst o ha ont i munnen.
Vi börjar förfalla mer och mer.
SÅ detta är en anledning till att ja kommer DISSA Sverige fortast möjligast, för i den här skiten kommer jag inte orka med, det är en sak längre.
Oj men nu har ja ju glömt en sak.
JOBBEN!!
Det finns inga jobb att söka, för att företagen har inte råd att ta in fler, dom har till och med fått lov att sparka personal för att dom inte har råd att ge personalen sin lön.
Nej tack för Sverige säger jag bara.........



Lilly
2010-12-16 @ 23:08:53
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/

Håller fullständigt med dig. När en cancersjuk man som kämpar varje dag för sitt liv måste tvingas söka jobb då vet man att Sverige har gått för långt. Han har dessutom väntat på njurar(eller om det var lungor?)i tre år. Ovisshten är ju det hemskaste som finns så måste han anstränga sig med pressen att söka jobb också. Fan ta det säger jag bara.



Hade inte jag haft Izza så hade jag varit long gone till Norge just nu. Sålt min lägenhet och stuckit redan imorgon. Eller om två år hade jag kunnat sticka för min moster har ingen plats för mig än men hon har sagt att hon kan hjälpa mig in i systemet ifall jag vill det själv. Var ju nära på att flytta till Norge första gången det tog slut mellan mig och Izza också men insåg att det inte var slutet helt för oss så. Så jag kämpar på här....

Kalle
2010-12-16 @ 23:43:30

Christina Husmark-Pehrsson (M)( Landskrona ) fick ju sparken för detta. Hon ändrade regler som hon själv ville o tyckte.Sen när det blev varmt om fötterna . så undvek hon detta att svara på. Ulf Hjalmar Kristersson är ny . Han ändrade en del så det blev lättare att ej behöva söka jobb. Men grund o botten är det ens läkare som skriver , Det är den persson man ska först o främst kritsera.

NettAnn
2010-12-17 @ 00:35:53
URL: http://vinterblommansjulblogg.blogspot.com/

inte bara de gamla som har lite över 8000 i pension.min pension är 8263 i mån.tandläkarhjälp får jag ej.summan av en lagad tand plus kirurgi= 2986 kronor.o detta skulle de ha kontant.då jag ej tjänar 120000 om året kunde jag ej söka de lån de har hos FT.

o ang hemlösa.kolla videoartiklen i dagens HD om leif som bor i ett tält vid e6 vid lödde..av fri vilja......året om.utan bidrag.

//mamma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0